flag Судова влада України
| Українська | English |

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО АПАРАТ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до статей 155, 156 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» організаційне забезпечення роботи Верховного Суду здійснює його Апарат.

Положення про Апарат, структура і штатний розпис Апарату Верховного Суду затверджуються Пленумом Верховного Суду за поданням Голови Верховного Суду.

Правовий статус працівників Апарату Суду визначається Законом України «Про державну службу» з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Керівник Апарату Верховного Суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення Суду, суддів та судового процесу, функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, інформує збори суддів про свою діяльність.

Керівник Апарату Суду призначає на посаду та звільняє з посади працівників Апарату, застосовує до них заохочення і накладає дисциплінарні стягнення. Добір працівників Апарату здійснюється на конкурсній основі, крім випадків переведення державних службовців відповідно до законодавства про державну службу. Помічник судді призначається на посаду та звільняється з неї керівником Апарату за поданням судді Суду на час виконання цим суддею повноважень судді Суду.

Керівник Апарату Верховного Суду здійснює керівництво його роботою, а також виконує інші повноваження, передбачені статтею 17 Закону України «Про державну службу».

Керівник Апарату Верховного Суду має першого заступника та заступників. Заступники керівника Апарату Верховного Суду очолюють структурні підрозділи Апарату, які здійснюють організаційне забезпечення діяльності касаційних судів (секретаріати).

Розподіл обов’язків між керівником Апарату Верховного Суду, його першим заступником та заступниками керівника Апарату – керівниками секретаріатів касаційних судів здійснюється керівником Апарату за погодженням із Головою Верховного Суду, головами касаційних судів.

Наказом керівника Апарату Верховного Суду від 28 червня 2023 року № 133 «Про розподіл обов’язків між керівником Апарату та його заступником» визначено обов’язки та повноваження першого заступника керівника Апарату й заступників керівника Апарату – керівників секретаріатів касаційних судів.

 

I. Керівник Апарату Верховного Суду:

  1. Представляє Верховний Суд як юридичну особу та здійснює загальне керівництво Апаратом Верховного Суду. Є керівником державної служби з усім обсягом визначених законодавством повноважень.

Керівнику Апарату безпосередньо підпорядковуються самостійні структурні підрозділи Апарату, які забезпечують виконання загальносудових функцій.

  1. Відповідає за належне організаційне забезпечення Суду, суддів і судового процесу, функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Здійснює контроль за автоматизованим розподілом справ між суддями в Суді.
  2. Спрямовує та координує роботу першого заступника керівника Апарату і заступників керівника Апарату – керівників секретаріатів касаційних судів.
  3. Здійснює комунікацію та офіційне листування із судами, органами й установами системи правосуддя, органами державної влади, правоохоронними та іншими державними органами й установами, а також із підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, зареєстрованими в установленому порядку, особами зі спеціальним статусом, фізичними особами з питань представництва Суду, його Апарату та виконання покладених на Апарат завдань.
  4. Видає накази та розпорядження з основної діяльності, адміністративно-господарських і кадрових питань, крім тих, видання яких цим розподілом віднесено до повноважень його першого заступника та заступників керівника Апарату – керівників секретаріатів касаційних судів.

 

II. Перший заступник керівника Апарату:

  1. Відповідає за належну організацію міжнародно-правового співробітництва, інформаційно-комунікаційну та антикорупційну діяльність, аналітичне й правове забезпечення Суду, юридичний напрям у сфері фінансово-господарської діяльності, планування закупівель та договірної роботи, а також організаційне забезпечення здійснення правосуддя Великою Палатою Суду, у тому числі автоматизованого розподілу справ між суддями Великої Палати Суду, організаційну підготовку порядку денного та матеріалів до засідань Пленуму Суду і Науково-консультативної ради.
  2. Здійснює комунікацію та офіційне листування із судами, органами й установами системи правосуддя, а також із підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, зареєстрованими в установленому порядку, особами зі спеціальним статусом, фізичними особами з питань представництва Суду, його Апарату та виконання покладених на Апарат завдань.
  3. Очолює конкурсну комісію з проведення конкурсів на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В» в Апараті.
  4. У разі відсутності керівника Апарату виконує його обов’язки.

 

III. Заступники керівника Апарату – керівники секретаріатів касаційних судів:

  1. Здійснюють безпосереднє керівництво відповідним секретаріатом, спрямовують, контролюють роботу підрозділів цього секретаріату, забезпечують взаємодію між ними.
  2. Відповідають за організаційне забезпечення відповідного касаційного суду, суддів, судового процесу, функціонування в касаційному суді Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, автоматизованого розподілу справ між суддями касаційного суду відповідної судової юрисдикції.
  3. Спрямовують роботу інших працівників структурних підрозділів Апарату, які не входять до секретаріату, з питань, що належать до сфери організаційної діяльності відповідного касаційного суду, і забезпечують їх взаємодію з підрозділами секретаріату.
  4. Здійснюють комунікацію та офіційне листування із судами, органами й установами системи правосуддя, а також із підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, зареєстрованими в установленому порядку, особами зі спеціальним статусом, фізичними особами з питань представництва касаційного суду, його секретаріату та виконання покладених на секретаріат завдань.
  5. Входять до складу конкурсної комісії з проведення конкурсів на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В» в Апараті.
  6. За наказом керівника Апарату виконують його обов’язки.

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

САМОСТІЙНИХ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ АПАРАТУ ВЕРХОВНОГО СУДУ

 

ЗАГАЛЬНІ СТРУКТУРНІ ПІДРОЗДІЛИ АПАРАТУ ВЕРХОВНОГО СУДУ

 

УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИЦТВА ВЕРХОВНОГО СУДУ

  1. Організаційне, експертно-аналітичне, консультативне, інформаційне та інше забезпечення здійснення керівництвом Верховного Суду своїх повноважень, передбачених Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Положенням про Апарат Верховного Суду.
  2. Забезпечення діяльності Пленуму Верховного Суду та Науково-консультативної ради при Верховному Суді.

ВІДДІЛ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ

Надання керівництву об’єктивних і незалежних висновків та рекомендацій щодо:

1) функціонування системи внутрішнього контролю в Суді та її вдосконалення;

2) удосконалення системи управління в Суді;

3) запобігання фактам незаконного, неефективного і нерезультативного використання бюджетних коштів та інших активів;

4) запобігання виникненню помилок чи інших недоліків у діяльності Суду, його структурних підрозділів, розпорядників нижчого рівня, підприємств – одержувачів бюджетних коштів та підприємств, що належать до сфери управління Суду.

ВІДДІЛ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

  1. Здійснення організаційних заходів, пов’язаних із представленням Суду Головою Верховного Суду у зносинах із судовими органами інших держав.
  2. Розроблення пропозицій щодо розвитку зв’язків із судовими органами інших держав і міжнародними організаціями.
  3. Розроблення пропозицій щодо залучення міжнародної технічної допомоги для розвитку системи судоустрою України.
  4. Організація міжнародних заходів і зустрічей за участю в них керівництва та працівників Суду.

КАНЦЕЛЯРІЯ

  1. Організація документування управлінської інформації та роботи зі службовими документами в Суді.
  2. Забезпечення єдиного порядку документування в Суді відповідно до вимог Інструкції з діловодства Верховного Суду та чинного законодавства України.
  3. Забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду (АСДС).
  4. Здійснення контролю за виконанням управлінських документів керівництва Суду та інших службових документів.
  5. Впровадження сучасних технологій організації роботи з документами, в тому числі й з обмеженим доступом.
  6. Забезпечення приймання, зберігання документів Суду, комплектування архіву, підготовка документів та архівних справ для передачі їх в установленому порядку на постійне зберігання до Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України (ЦДАВО України).

ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ

  1. Здійснення фінансування діяльності Суду та його Апарату відповідно до видатків Державного бюджету України, передбачених кошторисом витрат на забезпечення здійснення повноважень Суду.
  2. Забезпечення підготовки пропозицій щодо обсягів фінансування Суду на розгляд Кабінету Міністрів України (за потреби – Вищої ради правосуддя), прогноз наслідків внесення змін і доповнень до нормативно-правових актів із цих питань.
  3. Формування та використання фінансових ресурсів загального і спеціального фондів державного бюджету для забезпечення діяльності Суду, виходячи з рівня витрат, який забезпечує можливість повного й незалежного здійснення правосуддя відповідно до законодавства.
  4. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Суду та складання звітності.
  5. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та в повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
  6. Відображення в документах достовірної та в повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
  7. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів.
  8. Запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності Суду, сприяння виявленню і мобілізації внутрішньогосподарських резервів.

УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Висвітлення діяльності Суду на офіційному вебсайті Суду, на сторінках Суду в соціальних мережах («Фейсбук», «Інстаграм», «Х»), на каналах Суду в месенджері «Телеграм» і відеохостингу «Ютуб», на порталі сучасного права «Supreme Observer» та в медіа.
  2. Забезпечення проведення брифінгів та інших публічних заходів для представників медіа й громадськості з метою підвищення довіри до Суду та формування позитивного іміджу судової влади.
  3. Створення унікального візуального контенту (фото-, відео- та графічного) до інформаційних повідомлень і відеороликів для розміщення на офіційному вебсайті Суду, на сторінках Суду в соціальних мережах («Фейсбук», «Інстаграм», «Х»), на каналах Суду в месенджері «Телеграм» і відеохостингу «Ютуб» та на порталі сучасного права «Supreme Observer».
  4. Ведення діяльності з комплектування бібліотечного фонду та формування експозиції музею Суду.
  5. Виготовлення цифрової та друкованої продукції для забезпечення потреб Суду.

СЕКТОР МОБІЛІЗАЦІЙНОЇ РОБОТИ

  1. Організація та практичне виконання Судом законів, інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.
  2. Ведення персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, організація і здійснення заходів бронювання військовозобов’язаних за Судом на період мобілізації та на воєнний час.

ВІДДІЛ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ

  1. Організаційне забезпечення здійснення Верховним Судом функції запобігання та виявлення корупції в частині виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» щодо розроблення, організації та контролю за проведенням заходів, спрямованих на запобігання корупційним правопорушенням
    і правопорушенням, пов’язаним з корупцією, іншим порушенням Закону України «Про запобігання корупції».
  2. Організаційне забезпечення здійснення Верховним Судом функції розгляду повідомлень про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, інших звернень, інформаційних запитів про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, інші порушення Закону України «Про запобігання корупції». Організаційне забезпечення захисту працівників, які повідомили про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», від застосування негативних заходів впливу з боку керівництва Суду відповідно до законодавства щодо захисту викривачів.
  3. Організаційне забезпечення здійснення Верховним Судом функції контролю за дотриманням антикорупційного законодавства суддями Верховного Суду в частині обов’язків судді, пов’язаних із його статусом, та працівниками Апарату Верховного Суду (перевірка факту подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; надання консультаційної допомоги в заповненні такої декларації, а також інших декларацій, передбачених Законом України «Про судоустрій і статус суддів»).
  4. Організаційне забезпечення здійснення Верховним Судом функції контролю за дотриманням суддями та працівниками Апарату Верховного Суду антикорупційних обмежень щодо використання службових повноважень, сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, обмеження спільної роботи близьких осіб, обмеження щодо одержання подарунків, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, додержання правил етичної поведінки.
  5. Організаційне забезпечення здійснення Верховним Судом роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Суду, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення керівництву Суду відповідних пропозицій, а також організаційне забезпечення прийняття антикорупційної програми Верховного Суду.

ВІДДІЛ РЕЖИМНО-СЕКРЕТНОЇ РОБОТИ

  1. Забезпечення в межах своїх повноважень реалізації державної політики
    у сфері охорони державної таємниці, здійснення контролю за її збереженням у Суді.
  2. Недопущення необґрунтованого допуску та доступу працівників Суду до відомостей, що становлять державну таємницю.
  3. Своєчасне розроблення, реалізація та здійснення організаційних заходів, що забезпечують охорону державної таємниці в Суді.
  4. Запобігання витоку секретної інформації у процесі діяльності Суду.
  5. Виявлення та закриття каналів просочення (витоку) секретної інформації у процесі діяльності Суду.
  6. Забезпечення запровадження заходів режиму секретності під час проведення всіх видів секретних робіт у Суді.
  7. Організація секретного діловодства та його ведення в Суді.
  8. Здійснення контролю за станом режиму секретності в Суді.

ДЕПАРТАМЕНТ АНАЛІТИЧНОЇ ТА ПРАВОВОЇ РОБОТИ

  1. Підготовка довідкових та аналітичних матеріалів з питань, що розглядаються касаційними судами у складі Суду, Великою Палатою Суду, Головою Суду, його заступником, головами касаційних судів у складі Суду, їх заступниками, керівником Апарату, його заступниками.
  2. Здійснення підготовки матеріалів щодо практики застосування матеріального і процесуального законодавства з метою забезпечення сталості та єдності судової практики.
  3. Здійснення підготовки інформації про діяльність Суду, стан правосуддя та практики вирішення окремих категорій судових справ, участь у висвітленні діяльності Суду.
  4. Участь у здійсненні суддями Суду аналізу та узагальнень судової практики, а також у розробленні пропозицій щодо вдосконалення й застосування законодавства та інших нормативно-правових актів, спрямованих на вдосконалення судочинства.
  5. Підготовка та проведення статистичних досліджень здійснення правосуддя Судом, зокрема аналіз отриманих даних судової статистики.
  6. Систематизація правових позицій Суду та підготовка проєктів правових позицій з окремих питань щодо застосування законодавства.
  7. Аналіз і систематизація практики Верховного Суду, Суду Європейського Союзу щодо справ, що є предметом розгляду Суду, Європейського суду з прав людини.
  8. Підготовка пропозицій щодо приведення судової практики у відповідність до вимог Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
  9. Моніторинг застосування національними судами практики Верховного Суду, Суду Європейського Союзу, Європейського суду з прав людини при прийнятті судових рішень.
  10. Вивчення проблемних питань застосування національного законодавства та підготовка пропозицій щодо внесення змін до законодавства України у зв’язку з виявленими законодавчими недоліками чи прогалинами.
  11. Підготовка проєктів інформаційних оглядів судової практики Європейського суду з прав людини.
  12. Здійснення аналізу чинного законодавства України з питань судоустрою, судочинства, статусу суддів, виконання судових рішень та інших питань, пов’язаних із функціонуванням судової системи України, та, у разі потреби, розроблення проєктів законів України та проєктів інших правових актів з означених питань.
  13. Підготовка проєктів висновків на відповідні законопроєкти та проєкти інших правових актів, які стосуються судоустрою, судочинства, статусу суддів, виконання судових рішень та інших питань, пов’язаних із функціонуванням системи судоустрою України.
  14. Підготовка проєктів конституційних подань до Конституційного Суду України з питань конституційності законів та інших правових актів, а також щодо офіційного тлумачення Конституції України.
  15. Забезпечення оприлюднення правових позицій Суду.
  16. Організація претензійно-позовної роботи Суду та контролю за її проведенням.

СЛУЖБА УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

  1. Організація та супровід суддівської кар’єри відповідно до законодавства про судоустрій і статус суддів і трудового законодавства.
  2. Оформлення трудових відносин та супровід кар’єри працівників патронатної служби, у тому числі помічників суддів Верховного Суду, згідно із Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Положенням про помічника судді, затвердженого рішенням Ради суддів України від 18 травня 2018 року № 21, і трудовим законодавством.
  3. Забезпечення реалізації державної політики з питань управління персоналом в Апараті Верховного Суду, добір персоналу, планування та організація заходів з питань підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення, здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту, укладення та розірвання контрактів про проходження державної служби, а також виконання інших функцій, передбачених законодавством про державну службу.
  4. Забезпечення здійснення Головою Верховного Суду, його заступником, головами касаційних судів їхніх адміністративних повноважень щодо підготовки та затвердження графіків відпусток суддів Великої Палати та голів касаційних судів, а також суддів касаційних судів; підготовка проєктів наказів/ розпоряджень із кадрових питань.
  5. Опрацювання матеріалів і підготовка проєктів рішень Пленуму Верховного Суду з кадрових питань; забезпечення виконання цих рішень; сприяння організації здійснення правосуддя суддями Верховного Суду в частині надання кадрової інформації для здійснення автоматизованого розподілу судових справ.
  6. Розвиток персоналу, організація підвищення рівня професійної компетентності працівників Суду.
  7. Здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту.

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

  1. Забезпечення реалізації комплексу завдань, програм, проєктів, робіт (створення організаційних, правових, обліково-операційних, технологічних, виробничих, ресурсних та інших умов), спрямованих на розвиток та впровадження інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій (інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних мереж, засобів інформатизації, інформаційних ресурсів тощо) шляхом розроблення, організації, планування, концентрації, управління та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів.
  2. Забезпечення належного функціонування інформаційно-комунікаційної інфраструктури та інформаційно-комунікаційних систем, підтримка належного функціонування баз даних, надання консультацій, підтримки користувачам інформаційно-комунікаційних систем.
  3. Здійснення організаційних, правових, інженерно-технічних заходів щодо забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій у Суді, спрямованих на забезпечення захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах, запобігання кіберінцидентам, виявлення кібератак і захист від них, ліквідацію їх наслідків, відновлення сталості й надійності функціонування комунікаційних, технологічних систем.

СЛУЖБА УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМ МАЙНОМ

  1. Організаційне забезпечення діяльності Суду, спрямоване на створення належних умов праці суддів та працівників Апарату Суду для ефективного виконання ними своїх основних завдань і функцій, забезпечення права доступу до суду громадян шляхом забезпечення належного розміщення Верховного Суду та достатнього інженерно-технічного оснащення будівель Суду, забезпечення діяльності Суду у сферах:

ресурсного забезпечення щодо організації та забезпечення матеріально-технічними ресурсами, задоволення потреб у товарах, роботах і послугах, у тому числі комунальних, у межах наявних коштів, розподілу матеріальних цінностей (крім оргтехніки);

господарського та побутового забезпечення щодо санітарно-гігієнічного стану (дезінфекція, дезінсекція, дератизація), експлуатації, проведення ремонтно-відновлюваних робіт приміщень будівель Суду, інженерних мереж, систем і обладнання, організації та контролю з підготовки їх до роботи в осінньо-зимовий період, здійснення заходів координаційного спрямування із соціально-побутового та житлового забезпечення суддів і працівників Апарату, надання послуг з харчування працівників Суду тощо;

транспортного забезпечення працівників Суду, організації та контролю щодо належної експлуатації службових автомобілів, норм витрат паливних та інших витратних матеріалів.

  1. Організація управління та контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері управління державним майном Суду, придбаним і переданим Суду для здійснення ним діяльності, надання пропозицій щодо управління таким майном.
  2. Участь в організації заходів та підготовка пропозицій для проведення закупівель, укладання договорів тощо, зокрема, щодо: технічного обслуговування і ремонтів внутрішніх інженерних мереж, систем і обладнання, проведення ремонтів зовнішніх інженерних мереж, окремих приміщень, нового будівництва, капітального й поточного ремонту, реконструкції та реставрації будівель, інженерних мереж і споруд Суду, закупівлі комунальних послуг та їх відшкодування споживачами за окремими договорами, матеріально-технічних засобів і ресурсів, канцелярських товарів та виробів, мантій і нагрудних знаків суддів, форми для судових розпорядників тощо, управління державним майном в межах компетенції служби управління державним майном.
  3. Підготовка пропозицій щодо потреби у бюджетних коштах при складанні бюджетних декларацій, запитів, кошторисів, паспортів бюджетної програми та звітності щодо їх виконання, формуванні показників на середньостроковий період для забезпечення виконання заходів у Суді за відповідними напрямами роботи служби управління державним майном.
  4. Розроблення організаційно-розпорядчих / службових документів, планів ощадного використання енергетичних і матеріально-технічних ресурсів Суду, проєктів планів роботи Суду, забезпечення виконання та підготовки аналітичних матеріалів щодо їх реалізації.

 СЛУЖБА РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ТА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ВЕРХОВНОГО СУДУ ТА ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ

  1. Організація роботи, пов’язаної з розглядом звернень, запитів, забезпечення доступу до інформації, що є у володінні Суду, що здійснюється шляхом розгляду звернень громадян, запитів на інформацію, інших звернень, передбачених законодавством України, Законом України «Про міжнародне приватне право», а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
  2. Організація та проведення особистого прийому громадян.
  3. Надання запитувачам інформації засобами телекомунікації.

СЛУЖБА СУДОВИХ РОЗПОРЯДНИКІВ

  1. Забезпечення додержання особами, які перебувають у Суді, встановлених правил.
  2. Виконання учасниками судового процесу та іншими особами, які перебувають у залі судового засідання, розпоряджень головуючого судді в судовому засіданні.
  3. Взаємодія зі Службою судової охорони, Національною поліцією України, Національною гвардією України щодо підтримання громадського порядку в залі судового засідання та у приміщенні Суду.

УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТИ ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ

  1. Забезпечення виконання наказів і розпоряджень Голови Верховного Суду, його заступника; службових доручень Секретаря Великої Палати, наказів і розпоряджень керівника Апарату, рішень Пленуму та зборів суддів Великої Палати.
  2. Участь у підготовці матеріалів Великої Палати щодо практики застосування матеріального і процесуального законодавства з метою забезпечення сталості та єдності судової практики.
  3. Участь у підготовці інформації про діяльність Великої Палати та практику вирішення окремих категорій судових справ.
  4. Відповідно до компетенції Секретаря і суддів Великої Палати та за їх дорученням забезпечення організації і проведення засідань Великої Палати, робочих нарад та інших заходів.
  5. Надання науково-методичної допомоги з питань застосування законодавства суддям Великої Палати та їхнім помічникам.
  6. Організація документування управлінської інформації та роботи зі службовими документами у Великій Палаті Верховного Суду.
  7. Забезпечення здійснення Великою Палатою Верховного Суду правосуддя в частині визначення судді-доповідача (колегії суддів) для розгляду конкретної справи на будь-якій стадії судового процесу, документування цих процедур.
  8. Забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду в межах, визначених Інструкцією з діловодства Верховного Суду.
  9. Виконання інших завдань, передбачених законами України, іншими нормативно-правовими актами, наказами і розпорядженнями Голови Верховного Суду та його заступника, дорученнями Секретаря Великої Палати, наказами і розпорядженнями керівника Апарату, дорученнями першого заступника керівника Апарату.

СЛУЖБА ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА ОХОРОНИ ПРАЦІ

  1. Забезпечення виконання вимог законодавства, що регулює державну політику у сфері цивільного захисту, пожежної безпеки та охорони праці, щодо створення належних і безпечних умов діяльності Верховного Суду в мирний час, а також здійснення безперервного правосуддя в умовах особливого періоду.
  2. Підготовка законодавчо обґрунтованих потреб у закупівлі товарів і послуг до річного плану закупівель Верховного Суду та забезпечення заходів щодо укладання договорів про закупівлю товарів і послуг, зокрема з питань протипожежного захисту об’єктів Верховного Суду та охорони праці для забезпечення безпечного здійснення судом правосуддя.
  3. Забезпечення розроблення та участь у розробленні проєктів організаційно-розпорядчих документів і проєктів нормативно-правових актів, спрямованих на виконання і неухильне дотримання протипожежних та санітарно-епідеміологічних заходів у Верховному Суді.
  4. Робота з відомостями, що становлять державну таємницю, зі ступенем секретності «Цт», «Т» відповідно до статей 1.12.1, 1.12.2, 1.12.3 ЗВДТ.
  5. Організація і проведення вступних інструктажів, а також практичних навчань з питань цивільного захисту, пожежної безпеки, дій у надзвичайних ситуаціях та охорони праці у Верховному Суді.

ЮРИДИЧНА СЛУЖБА

  1. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Судом, керівництвом Суду, керівниками та працівниками Апарату Суду під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків з питань, що віднесенні до компетенції юридичної служби.
  2. Розроблення та участь у розробленні проєктів організаційно-розпорядчих документів Суду, проєктів нормативно-правових актів, пов’язаних із функціонуванням Суду, та проведення їх юридичної експертизи.
  3. Організація правової роботи та юридичне забезпечення функціонування Суду як юридичної особи публічного права.
  4. Організація заходів, пов’язаних із проведенням закупівель.
  5. Організація та контроль ведення договірної роботи в Суді, пов’язаної з укладанням договорів (правочинів) і заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, захисту майнових прав Суду.

 

СЕКРЕТАРІАТИ КАСАЦІЙНИХ СУДІВ У СКЛАДІ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Секретаріати у своїй діяльності керуються Конституцією України, процесуальними кодексами України, законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про запобігання корупції», іншими законами України, а також постановами Пленуму Суду, рішеннями зборів суддів, зборів суддів судових палат, наказами й розпорядженнями Голови Верховного Суду та його заступника, голів касаційних судів і їхніх заступників, службовими дорученнями секретарів судових палат касаційних судів, наказами й розпорядженнями керівника Апарату, першого заступника керівника Апарату, керівників секретаріатів, Положенням про Апарат Верховного Суду, Інструкцією з діловодства Верховного Суду, положеннями про секретаріати касаційних судів у складі Верховного Суду та іншими нормативно-правовими актами України.

Секретаріат здійснює свої функції через підрозділи секретаріату, а також у взаємодії з іншими самостійними структурними підрозділами Апарату, які забезпечують виконання загальносудових функцій та передбачені структурою і штатним розписом Апарату.

Секретаріат очолює заступник керівника Апарату – керівник секретаріату.

Відповідно до завдань та повноважень, визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Положенням про Апарат Верховного Суду, іншими нормативно-правовими актами України та положеннями про секретаріати, вони виконують такі функції:

1)   у сфері організаційного, методичного, аналітичного та правового забезпечення:

організовують виконання постанов Пленуму, рішень зборів суддів, наказів і розпоряджень Голови Верховного Суду та його заступника, голови касаційного суду у складі Верховного Суду та його заступника, службових доручень секретарів судових палат, наказів і розпоряджень керівника Апарату, першого заступника керівника Апарату та керівника секретаріату;

забезпечують здійснення правосуддя суддями відповідно до процесуального законодавства (у тому числі проведення судових засідань, ознайомлення в установленому порядку з матеріалами судових справ і документами);

(забезпечують) проведення зборів суддів, добір та підготовку інформаційних, консультативно-методичних матеріалів у процесі розроблення та опрацювання внесених на їх розгляд питань; проведення робочих нарад та інших заходів; прийом громадян, розгляд пропозицій, заяв і скарг, запитів відповідно до вимог законів України «Про звернення громадян», «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», «Про статус народного депутата України», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про Вищу раду правосуддя»; вивчають і узагальнюють питання, які порушуються у зверненнях громадян, запитах на публічну інформацію, вносять пропозиції щодо їх вирішення та вдосконалення відповідної роботи;

за дорученням керівництва беруть участь у здійсненні нормативно-правової експертизи документів, підготовці висновків (проєктів висновків) щодо проєктів законодавчих актів, які стосуються судоустрою, статусу суддів, судочинства, виконання судових рішень та інших питань, пов'язаних із функціонуванням системи судоустрою, і передачі цих висновків на розгляд відповідних посадових осіб Суду;
у підготовці матеріалів щодо практики застосування матеріального й процесуального законодавства з метою забезпечення сталості та єдності судової практики; у здійсненні суддями аналізу судової практики, підготовки проведення узагальнень, вивчення судової практики й аналізу судової статистики, а також у розробленні пропозицій щодо застосування та вдосконалення відповідного законодавства; у підготовці інформації про діяльність секретаріатів, стан правосуддя у відповідній судовій юрисдикції; у підготовці проєктів планів роботи касаційного суду, забезпеченні виконання таких планів, готують аналітичні матеріали щодо їх реалізації, надають пропозиції до плану роботи Апарату;

готують довідкові й аналітичні матеріали з питань, що розглядаються касаційним судом, Головою Верховного Суду, його заступником, головою касаційного суду у складі Верховного Суду, його заступником, секретарями судових палат, керівником Апарату, першим заступником керівника Апарату та керівником секретаріату;

забезпечують додержання особами, які перебувають у касаційному суді, встановлених правил, виконання ними розпоряджень головуючого в судовому засіданні (у тому числі організовують належні умови для діяльності працівників Служби судової охорони; у взаємодії зі Службою судової охорони беруть участь у заходах, спрямованих на додержання особами, які перебувають у Суді, встановлених правил і підтримання громадського порядку в залі судового засідання та в приміщенні Суду);

2) у сфері документального забезпечення:

ведуть протоколи, фіксують технічними засобами судові засідання, засідання зборів суддів, наради, інші заходи касаційного суду у складі Верховного Суду;

належно організовують роботу з документами (у тому числі забезпечують приймання та реєстрацію судових матеріалів, справ і документів; забезпечують попередню підготовку судових справ і матеріалів до розгляду), правильність їх оформлення та своєчасність проходження, приймання й експедиційну обробку;

забезпечують функціонування автоматизованої системи документообігу суду, автоматизованого розподілу справ між суддями (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);

організовують користування документами касаційного суду, їх облік і зберігання, комплектування архіву, підготовку документів та архівних справ для передачі їх у встановленому порядку на постійне зберігання до Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України;

3) у сфері інформаційно-технічного забезпечення:

здійснюють інформаційно-технічні заходи для належної організації і проведення судових засідань касаційного суду та інших заходів, у тому числі беруть участь в організації доступу суддів і працівників секретаріату до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування (у визначеному чинним законодавством порядку), та в організації заходів щодо забезпечення суддів і працівників секретаріату ключами електронного цифрового підпису.