Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув адміністративну справу за позовом об’єднання співвласників багатоквартирного будинку до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в частині присвоєння поштової адреси житловому будинку.
Позовні вимоги мотивовані тим, що зазначене рішення виконкому міськради в частині присвоєння поштової адреси житловому будинку є протиправним та таким, що прийнято всупереч вимогам чинного законодавства України.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив із того, що, приймаючи оскаржуване рішення про присвоєння поштової адреси житловому будинку, відповідач діяв у межах наданих йому повноважень та у передбачений законом спосіб, з урахуванням усіх обставин, необхідних для прийняття рішення, а тому підстав для скасування рішення немає.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду рішення судів попередніх інстанцій залишив без змін з огляду на таке.
Відповідно до підпункту 10 п. «б» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до делегованих законом повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради в галузі житлово-комунального господарства віднесено облік та реєстрацію відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форми власності.
Згідно зі ст. 40 цього Закону виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.
Суд вказав, що порядок присвоєння адрес об’єктів нерухомості у місті Івано-Франківську визначено Положенням про порядок присвоєння (зміну) та реєстрацію адрес об’єктів нерухомості міста Івано-Франківська, затвердженого рішенням Івано-Франківської міської ради (36 сесія) шостого скликання від 20 червня 2013 року № 1134-36.
Підпунктом 2.6.1 п. 2.6 цього Положення визначено, що присвоєння / зміна адрес виконується за заявою зацікавленої особи згідно з поданими документами. Зазначене Положення встановлює конкретний перелік необхідних документів, що подаються заявником для новозбудованих об’єктів.
Як встановили суди попередніх інстанцій, представник забудовника на адресу Центру надання адміністративних послуг Івано-Франківської міської ради подав заяву про присвоєння поштової адреси зданому в експлуатацію багатоквартирному житловому будинку з приміщеннями громадського призначення з усіма документами, які необхідні для присвоєння адреси.
Таким чином, враховуючи вимоги підпункту 2.6.1 п. 2.6 Положення про порядок присвоєння (зміну) та реєстрації адрес об’єктів нерухомості міста Івано-Франківська, Суд вказав, що забудовник подав усі документи, які необхідні для присвоєння адреси відповідному новозбудованому об’єкту нерухомості.
З огляду на наведене Верховний Суд дійшов висновку, що вирішення питання про присвоєння об’єкту нерухомого майна поштової адреси належить до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради. При цьому чинне законодавство України чітко не регламентує процедуру присвоєння такої адреси, незважаючи на те, що жодного правочину з нерухомим майном неможливо здійснити, якщо йому не присвоєно поштову адресу. Водночас органи місцевого самоврядування не позбавлені можливості затверджувати такі процедури на місцях.
Постанова Верховного Суду від 13 серпня 2020 року у справі № 344/9283/16-а (адміністративне провадження № К/9901/30619/18) – http://reyestr.court.gov.ua/Review/90985482.