flag Судова влада України
| Українська | English |

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Судді Верховного Суду навчаються методики підготовки та проведення тренінгів для колег

13 вересня 2019, 11:34

Протягом 12–13 вересня 2019 року судді Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду Андрій Грушицький, Євген Петров та Ірина Дундар беруть участь у дводенному тренінгу для викладачів «Методика підготовки та проведення тренінгів у НСШУ», організованому Національною школою суддів України.

Навчання проводиться за такими модулями: «Засади суддівської освіти. Особливості навчання дорослої аудиторії»; «Використання окремих методів (форм) навчання»; «Що треба врахувати викладачу під час роботи з аудиторією?».

Визначено навчальні цілі:

  • формування навичок роботи з аудиторією під час тренінгу;
  • удосконалення міжособистісного спілкування;
  • розвиток умінь комунікативної гнучкості;
  • підвищення викладацької майстерності.

Метою тренінгу є формування та удосконалення знань, умінь і навичок в опануванні викладачами інтерактивних методів навчання.

Перед учасниками тренінгу поставлені такі завдання:

  • оволодіти методами тренерсько-викладацької діяльності;
  • підвищити компетентність учасників тренінгу – знання, уміння, навички;
  • досягти розуміння важливості взаємоповаги між викладачами та учасниками у досягненні цілей;
  • опанувати навички аналізу поведінкових моделей в аудиторії;
  • навчитися працювати зі «складними» учасниками тренінгу.

Одним із важливих питань, які порушуються на тренінгу, Андрій Грушицький назвав питання роботи зі слухачами. Він зазначив, що в кожній аудиторії є різні учасники: і надто активні, і надто пасивні. «Одне із завдань тренера, викладача полягає в тому, щоб участь у спільній роботі брали усі присутні. Це потрібно для того, щоб можна було однаково спілкуватися з усією аудиторією», – наголосив суддя.

Він зазначив про важливість того, що НШСУ під час підготовки кадрів  відходить від стандартних методів навчання і застосовує нові – презентацію, демонстрацію, роботу в малих групах, рольові ігри, демонстрацію відео. «Це дає можливість якісно покращити підготовку юридичних кадрів», – зауважив Андрій Грушицький.

Схожу думку висловив і Євген Петров. «Вважаю, що такі тренінги дуже корисні. Необхідно, щоб суддя-тренер міг користуватися всіма сучасними методами викладання і мав можливість зацікавити слухачів (колег, які за рахунок свого часу приїхали на тренінг здобути нові знання, почути думку колег щодо шляхів вирішення правових проблем). Якщо користуватися застарілими методами, розробленими  ще у ХІХ столітті (наприклад, лектор читає лекцію і всі «уважно його слухають і нотують»), які, на жаль, ще застосовують у деяких закладах вищої освіти лектори, то жодним чином не зацікавиш наших колег, і час на лекції буде змарновано, втрачено інтерес до тренінгів серед колег», – зазначив він. Натомість, за словами судді, сучасні цікаві методи викладання навчального матеріалу допоможуть суддям-тренерам зацікавити своїх колег і донести до них потрібну інформацію. Це, по-перше, дасть їм змогу поділитися своїми думками з колегами і зацікавити їх, по-друге, сприятиме формуванню загальної думки і поглядів щодо розв’язання сучасних правових проблем. По-третє,  такі тренінги підвищать рівень зацікавленості в участі у них  і будуть сприйматися як можливість здобути нові знання та поділитися думками. «Безумовно, нові підходи збагатять як суддю-тренера, так і колег-слухачів», – переконаний Євген Петров.