Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Університети вже давно втратили свою монополію на знання. У сучасних умовах заклади вищої юридичної освіти повинні створювати монополію саме на методи здобуття знань і їх систематизацію та мотивувати студентів-правників для постійного саморозвитку й самонавчання. Для цього університетам варто звертати увагу на новітні світові методики навчання та практичне спрямування лекцій. Зокрема, під час занять викладачі мають зосереджуватися на проблемних питаннях і судовій практиці, яка стосується ситуацій, коли суди, застосувавши аналогію закону й аналогію права, своїми рішеннями надали додаткове обґрунтування правовому врегулюванню певних правовідносин.
Про це під час Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні питання підготовки фахівців для сектору безпеки і оборони в умовах війни» зауважив суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді Євген Петров.
Практичне спрямування університетської юридичної освіти, на його думку, полягає насамперед у розв’язанні юридичних кейсів разом зі студентами, напрацюваннях способів вирішення певних кейсів. Саме застосування таких методів допоможе майбутнім юристам здобути знання та практичні навички, які знадобляться їм у роботі.
Також Євген Петров порадив університетам співпрацювати з юридичними компаніями для того, щоб відчувати потреби юридичного ринку й розуміти, які саме вимоги роботодавці ставлять до майбутніх працівників.
До того ж, як зазначив доповідач, у закладах вищої освіти варто було б викладати ще й такі компоненти, як блокчейн-юриспруденція (зокрема, у контексті захисту прав власників криптовалюти), захист прав у сфері IP-індустрії та питання щодо агропромислової сфери (купівля-продаж і відведення земельних ділянок, захист прав землекористувачів) та стандартів містобудування з огляду на виклики воєнного й післявоєнного періодів.
Конференцію організував Донецький державний університет внутрішніх справ.