Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Однією з умов Меморандуму про взаєморозуміння між Україною та Європейським Союзом щодо отримання нашою державою макрофінансової допомоги є імплементація в національне законодавство основних принципів Директиви ЄС 2019/1023 від 20 червня 2019 року про засади превентивної реструктуризації, а також ухвалення дорожньої карти для розбудови потенціалу Кодексу України з процедур банкрутства. Директива містить низку нових для України понять та механізмів. Серед новел Директиви – інструменти раннього виявлення неплатоспроможності.
Як зазначив суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді В’ячеслав Пєсков, врегулювання процедури неплатоспроможності є першочерговим завданням, яке, безперечно, сприятиме конвергенції української системи з передовими європейськими практиками в цій сфері. Водночас, на думку судді, у вказаному питанні потрібен системний підхід, який би охоплював ознайомлення на фаховому рівні з директивами ЄС, що регулюють процедуру неплатоспроможності, зокрема з Директивою 2019/1023, яка регулює превентивну реструктуризацію як стадію, що передує відкриттю провадження у справі про банкрутство боржника. У цьому контексті важлива підтримка, у тому числі, проєкту ЄС «Право-Justice» та інших міжнародних партнерів щодо практики застосування директив на території окремих країн-членів ЄС.
Нині Україна стоїть перед вибором можливої моделі для впровадження інструментів раннього виявлення неплатоспроможності. Це передбачає врахування найкращих порівняльних практик та особливостей бізнес-середовища в Україні. Разом з тим В’ячеслав Пєсков наголосив на ефективності застосування в судовій практиці солідарної та субсидіарної відповідальності в межах справ про банкрутство. На його думку, активне використання цього механізму дає змогу оперативно й ефективно боротися з проявами недобросовісної поведінки керівників або інших пов’язаних з боржниками осіб і зменшити можливості зловживань у процедурах банкрутства. Суддя висловив застереження щодо необхідності збереження цієї позитивної динаміки, оскільки вона можлива лише за умови відкриття провадження у справі про банкрутство.
Результати обговорення будуть узагальнені та враховані під час імплементації Директиви 2019/1023 і напрацювання дорожньої карти для розбудови потенціалу КУзПБ.
Круглий стіл «Інструменти раннього виявлення неплатоспроможності: національний досвід та зарубіжні практики» був організований проєктом ЄС «Право-Justice».