flag Судова влада України
| Українська | English |

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Судді ВС – у ролях прокурора й адвоката, учні – в «колегії суддів», «відповідач» не вивчив географію. Яке рішення прийняв «суд» (22.11.2019)

22 листопада 2019 року Касаційний цивільний суд у складі Верховного Суду відвідали учні загальноосвітньої школи-інтернату № 19 м. Києва та студенти Київського інституту інтелектуальної власності та права Національного університету «Одеська юридична академія». Для них було проведено оглядову екскурсію в суді, а також організовано інтерактивний урок – навчальне судове засідання, на якому учні та студенти могли спробувати себе у ролі суддів, представників сторін, інших учасників процесу.

За сценарієм суд розглядав позов «прокурора» до «учня» щодо порушення ним нормативів шкільної програми, неналежного вивчення предмета географія, перешкоджання веденню уроків. «Прокурор» просив «суд» зобов’язати «відповідача» вивчити назви країн та їх столиць і заборонити «учневі» користуватися мобільним телефоном протягом двох тижнів.

Розглядала справу «колегія» у складі п’яти «суддів»: судді КЦС ВС Ольги Ступак (головуючої), судді КЦС ВС Ігоря Гулейкова (судді-доповідача) та трьох учнів. Також суддя КЦС ВС Наталія Сакара виступала суддею-експертом. У ролі секретаря судового засідання  був секретар судового засідання КЦС ВС Владислав Іванов, а в ролі судового розпорядника – судовий розпорядник КЦС ВС Денис Макаренко.

Сторону «позивача» представляв «прокурор» – суддя КЦС ВС Євген Петров, «відповідача» захищав «адвокат» – суддя КЦС ВС Сергій Бурлаков. Учні та студенти брали участь у засіданні як стажери «адвоката» і «прокурора».

На початку слухання сторона «відповідача» заявила клопотання про відвід «судді-доповідача», висловивши сумніви у належному знанні ним предмета географія. «Колегія суддів» не задовольнила цього клопотання, врахувавши, що Ігор Гулейков закінчив школу із золотою медаллю. Водночас «колегія» задовольнила клопотання сторін про залучення до матеріалів справи додаткових письмових доказів.

 «Суд» вивчив матеріали справи, допитав «свідків» сторін (вчителів школи і викладачів інституту), заслухав цікаві та переконливі промови «прокурора» й «адвоката» і вийшов до нарадчої кімнати для прийняття рішення. Після повернення до зали засідань «суд» проголосив рішення: позов «прокурора» задовольнити частково, заборонити «учневі» користуватися мобільним телефоном на уроках без згоди вчителів протягом 1,5 тижнів. 

Студенти та учні активно включалися в гру, у процесі ставили суддям запитання й отримували відповіді. Після уроку, який у гостей викликав щире захоплення, вони мали змогу поспілкуватися із суддями КЦС ВС про роботу суду, професійні та моральні якості суддів і навіть запитати про їхній особистий шлях до професії судді та враження від своєї роботи.

Секретар Другої судової палати КЦС ВС Марина Червинська, яка приєдналася до своїх колег, розповіла про роль та функції Верховного Суду, зокрема, звернула увагу, що ВС – суд права, а не факту. Також вона зазначила, що, на жаль, сьогодні судді ВС мають дуже велике навантаження.

Гості переконалися в цьому, коли завітали до офісів суддів і побачили величезну кількість справ, які чекають на розгляд. Тож наприкінці заходу вони побажали суддям… мати більше часу на відпочинок.