flag Судова влада України
| Українська | English |

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» у Верховному Суді

  ЗАТВЕРДЖЕНО
  Наказ Голови Верховного Суду
  12.02.2024 № 23

 

I. Загальні положення

  1. Цей Порядок визначає внутрішні процедури подання, приймання та розгляду у Верховному Суді повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
  2. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 03 січня 2023 року № 1/23 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 січня 2023 року за № 22/39078, Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 27 травня 2021 року № 277/21 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 липня 2021 року за № 914/36536, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Верховному Суді, затвердженої наказом керівника апарату Верховного Суду від 16 жовтня 2020 року №135 (зі змінами, унесеними наказом т. в. о. керівника апарату Верховного Суду від 19 травня 2023 року № 103), інших нормативно-правових актів.
  3. Терміни та скорочення, що вживаються в цьому Порядку:

авторизовані користувачі Суду – Голова Верховного Суду та працівники уповноваженого підрозділу Верховного Суду, яким у встановленому порядку та в межах повноважень надано доступ до внутрішньої частини Єдиного порталу повідомлень викривачів;

анонімне повідомлення – повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», вчинених працівником Апарату або суддею Верховного Суду, здійснене анонімно (без зазначення про себе відомостей, які можуть ідентифікувати особу);

Апарат – Апарат Верховного Суду;

викривач – будь-яка фізична особа, яка за наявності в неї переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», вчинених працівником Апарату або суддею Верховного Суду, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю в передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;

внутрішні канали повідомлення – способи захищеного (у тому числі анонімного) повідомлення викривачем Голові Верховного Суду або уповноваженому підрозділу Верховного Суду, у якому він працює, проходить службу чи навчання або на замовлення якого виконує роботу, інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» у Верховному Суді;

дисциплінарна комісія – дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ щодо державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» та «В» в Апараті Верховного Суду;

Закон – Закон України «Про запобігання корупції»;

заявник – автор повідомлення, у якого немає правових підстав для набуття статусу викривача;

зовнішні канали повідомлення – шляхи повідомлення викривачем через фізичних чи юридичних осіб, у тому числі через медіа, журналістів, громадські об’єднання, професійні спілки тощо, інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону у Верховному Суді;

Інструкція – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян у Верховному Суді;

інше порушення Закону – порушення встановлених Законом вимог, заборон та обмежень, які не підпадають під визначення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;

інші способи здійснення повідомлення – будь-які інші, окрім Єдиного порталу повідомлень викривачів, способи здійснення особою повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», вчинених працівником Апарату або суддею Верховного Суду;

канцелярія – структурні підрозділи, що забезпечують приймання, опрацювання, реєстрацію та облік кореспонденції, яка надходить до Верховного Суду, у тому числі до Великої Палати Верховного Суду та касаційних судів;

керівництво Суду – Голова Верховного Суду, його заступник, голови касаційних судів, їхні заступники, керівник Апарату, його перший заступник та заступники; посадові особи, які виконують їхні обов’язки;

Національне агентство – Національне агентство з питань запобігання корупції;

особа – особа, яка здійснила повідомлення (викривач або заявник);

повідомлення –  повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, вчинених працівником Апарату або суддею Верховного Суду;

Положення про помічника судді – Положення про помічника судді, затверджене рішенням Ради суддів України від 18 травня 2018 року № 21;

Портал – Єдиний портал повідомлень викривачів;

Порядок ведення Порталу – Порядок ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів, затверджений наказом Національного агентства від 03 січня 2023 року № 1/23 і зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05 січня 2023 року за № 22/39078;

Порядок особистого прийому – Порядок особистого прийому громадян у Верховному Суді;

працівник Апарату – державний службовець, помічник судді, працівник, який виконує функції з обслуговування в Апараті;

служба розгляду звернень – структурні підрозділи, що забезпечують розгляд звернень та надання інформації у Верховному Суді, у тому числі у Великій Палаті Верховного Суду та касаційних судах;

Суд – Верховний Суд;

суддя – суддя Верховного Суду;

спеціальна картотека – картотека з обмеженим доступом в автоматизованій системі документообігу Суду для використання уповноваженим підрозділом Суду;

спеціальна телефонна лінія – спеціально виділена в інформаційно-телекомунікаційній системі Суду телефонна лінія з обмеженим доступом для здійснення повідомлень уповноваженому підрозділу Суду;

спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції – органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції;

унікальний ідентифікатор повідомлення – автоматично сформоване засобами спеціалізованого програмного забезпечення Порталу унікальне цифрове позначення повідомлення;

уповноважений підрозділ Суду – структурний підрозділ, уповноважений на організацію та здійснення заходів із запобігання та виявлення корупції в Суді;

факти; фактичні дані – відомості про обставини, місце, час вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, особу, яка його вчинила, тощо.

Терміни «близькі особи», «корупція», «корупційне правопорушення», «правопорушення, пов’язане з корупцією», інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законі та в Порядку ведення Порталу.

  1. Організація роботи з повідомленнями ґрунтується на засадах законності, об’єктивності, неупередженості, відповідальності, доброчесності, довіри, прозорості, конфіденційності, додержання прав та гарантій викривача.
  2. Суд забезпечує викривачам умови для здійснення повідомлення відповідно до вимог Закону.
  3. Розгляд повідомлень про порушення вимог Закону, у тому числі на державному підприємстві, що належить до сфери управління Суду, здійснюється уповноваженим підрозділом Суду.
  4. Співпраця з викривачами, забезпечення дотримання їхніх прав та гарантій захисту, організація роботи внутрішніх каналів повідомлення, отримання та організація розгляду повідомленої через такі канали інформації, здійснення перевірки отриманих повідомлень, надання працівникам Апарату, суддям та іншим особам, визначеним Законом, методичної допомоги та консультацій щодо здійснення повідомлення покладається на уповноважений підрозділ Суду.
  5. Організацію та здійснення розгляду повідомлення не може бути доручено працівнику уповноваженого підрозділу Суду, якого (або близьких осіб якого) стосується повідомлена інформація.
  6. Вимоги до повідомлень (у тому числі анонімних) та порядок їх розгляду в Суді визначаються Законом, Порядком ведення Порталу, цим Порядком
    з урахуванням положень, наведених у роз’ясненнях та інших актах Національного агентства.
  7. Контроль за дотриманням порядку та строків розгляду повідомлень покладається на керівника уповноваженого підрозділу Суду.

 

ІІ. Здійснення повідомлення через Портал

  1. Повідомлення до Суду подається через Портал відповідно до Порядку ведення Порталу та цього Порядку.

Портал забезпечує можливість фізичним особам мати вільний доступ до публічної частини Порталу за допомогою інтернету, у тому числі здійснювати повідомлення.

  1. Повідомлення подається шляхом заповнення встановленої на Порталі форми (обрання відповідних полів).

Гіперпосилання на Портал розміщується на офіційному вебсайті Національного агентства, а також на офіційному вебсайті Суду в рубриці «Повідомити про корупцію».

  1. У повідомленні викривача обов’язково зазначаються:

відомості про себе (крім анонімних повідомлень);

одна з обставин (умов), передбачених у визначенні викривача, у зв’язку з якою йому стала відома інформація про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону;

фактичні дані, що вказують на можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, які можуть бути перевірені.

  1. Викривач може здійснити анонімне повідомлення шляхом часткового заповнення форми (обрання полів) з обов’язковим зазначенням однієї з обставин (умов), передбачених Законом, у визначенні викривача. Викривач може за своїм волевиявленням зазначити адресу електронної пошти, на яку він бажає отримати унікальний ідентифікатор повідомлення.
  2. Унікальний ідентифікатор повідомлення присвоюється на Порталі кожному повідомленню автоматично і надсилається на адресу електронної пошти викривача, якщо він повідомив таку адресу.
  3. З метою своєчасного встановлення фактів надходження до Порталу повідомлень та забезпечення організації їх розгляду, уповноважений підрозділ Суду кожного робочого дня здійснює моніторинг Порталу.
  4. Доступ працівників уповноваженого підрозділу Суду (як авторизованих користувачів) до внутрішньої частини Порталу, в якій міститься інформація з обмеженим доступом, здійснюється через електронний кабінет шляхом автентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису.

 

III. Інші способи здійснення повідомлення

  1. Повідомлення до Суду може бути здійснено, окрім Порталу, також іншими способами, перелік яких не є вичерпним, зокрема:

1) надсилання повідомлення, у тому числі анонімного, в електронній або паперовій формі на офіційні електронні чи поштові адреси Суду, касаційних судів і Великої Палати Суду;

2) подання повідомлення на особистому прийомі громадян;

3) здійснення повідомлення на спеціальну телефонну лінію;

4) подання повідомлення суддею або працівником Апарату безпосередньо до уповноваженого підрозділу Суду;

5) подання повідомлення через скриньку для кореспонденції, розташовану в адміністративних приміщеннях Суду.

  1. Повідомлення в електронній формі може бути надіслане на офіційні електронні адреси:

Суду – inbox@supreme.court.gov.ua;

Великої Палати Суду – vp@supreme.court.gov.ua;

Касаційного адміністративного суду – kas@supreme.court.gov.ua;

Касаційного господарського суду – kgs@supreme.court.gov.ua;

Касаційного кримінального суду – kks@supreme.court.gov.ua;

Касаційного цивільного суду – kcs@supreme.court.gov.ua.

  1. Повідомлення в паперовій формі може бути надіслане на офіційні поштові адреси:

Суду – вул. П. Орлика, 8, м. Київ, 01043;

Великої Палати Суду – вул. П. Орлика, 4-А, м. Київ, 01043;

Касаційного адміністративного суду – вул. Князів Острозьких, 8, корп. 5, м. Київ, 01029;

Касаційного господарського суду – вул. О. Копиленка, 6, м. Київ, 01016;

Касаційного кримінального суду – вул. П. Орлика, 4, м. Київ, 01043;

Касаційного цивільного суду – просп. Повітрофлотський, 28, м. Київ, 03063.

  1. Повідомлення може подати особа на особистому прийомі громадян, який здійснюється в Суді відповідно до Порядку особистого прийому громадян у Верховному Суді.

Отримані на особистому прийомі повідомлення невідкладно передаються службою розгляду звернень до канцелярії.

  1. Повідомлення, що надійшли до Суду способами, зазначеними в пунктах 2–4 цього розділу, реєструються канцелярією відповідно до Інструкції і після вчинення на документі резолюції керівництвом Суду невідкладно передаються до уповноваженого підрозділу Суду.
  2. З метою здійснення повідомлення через спеціальну телефонну лінію забезпечено функціонування в Суді спеціальної телефонної лінії з номером (044) 591 02 28.
  3. Спеціальна телефонна лінія працює в робочі дні з понеділка по четвер з 09:00 до 18:00 (з перервою з 13:00 до 13:45) та в п’ятницю з 09:00 до 16:45 (з перервою з 13:00 до 13:45).
  4. Інформація про номер телефону, за яким працює спеціальна телефонна лінія, та графік її роботи розміщуються на офіційному вебсайті Суду в рубриці «Повідомити про корупцію».
  5. Організацію роботи спеціальної телефонної лінії забезпечує уповноважений підрозділ Суду.
  6. Якщо під час телефонної розмови встановити суть можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону складно або неможливо з технічних чи інших причин, працівник уповноваженого підрозділу Суду пропонує особі подати повідомлення безпосередньо через Портал або будь-якими іншими способами, передбаченими Законом і цим Порядком.
  7. Працівник уповноваженого підрозділу Суду безпосередньо під час здійснення особою повідомлення через спеціальну телефонну лінію інформує особу про присвоєння унікального ідентифікатора повідомлення. Якщо з технічних причин поінформувати особу про цей ідентифікатор під час розмови неможливо, така інформація доводиться до відома особи в узгоджений з нею спосіб після усунення технічних недоліків.
  8. Якщо особа вживає ненормативну лексику, образи, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі, приймання повідомлення через спеціальну телефонну лінію припиняється, про що повідомляють особі та одночасно роз’яснюють право подати повідомлення через Портал або здійснити його іншими способами.
  9. Вирішення технічних питань роботи спеціальної телефонної лінії Суду та забезпечення вимог щодо її захисту здійснює відповідний структурний підрозділ Апарату за дорученням керівництва Суду.

 

IV. Унесення інформації до Порталу уповноваженим підрозділом Суду

  1. У разі використання особою будь-яких інших, окрім Порталу, способів здійснення повідомлення уповноважений підрозділ Суду вносить до Порталу інформацію про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону шляхом заповнення встановленої форми (обрання полів) не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання такої інформації.
  2. У разі використання особою зовнішніх каналів здійснення повідомлення інформація вноситься до Порталу уповноваженим підрозділом Суду шляхом заповнення встановленої форми (обрання полів) не пізніше наступного робочого дня з моменту виявлення ним такої інформації, якщо до повноважень Суду належить здійснення розгляду фактів, викладених у повідомленні.
  3. 3.Унесення до Порталу інформації, зазначеної в пунктах 1 та 2 цього розділу, здійснюється за наявності даних, необхідних для заповнення встановленого на Порталі функціоналу (форми; полів).
  4. Про внесення інформації до Порталу викривач інформується листом, згенерованим програмними засобами Порталу, шляхом надсилання на адресу електронної пошти викривача (у разі її зазначення).
  5. Інформація про статус викривача вноситься до Порталу уповноваженим підрозділом Суду, якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що наведена в ньому інформація містить фактичні дані та стала відомою викривачеві у зв’язку з однією із обставин (умов), передбачених Законом у визначенні викривача.

 

V. Інші питання прийняття повідомлень

  1. Про факт надходження повідомлення:

стосовно судді, керівника Апарату, його першого заступника інформується Голова Суду;

стосовно заступників керівника Апарату – керівників секретаріатів касаційних судів інформується голова касаційного суду і керівник Апарату.

  1. Про факт надходження повідомлення стосовно працівника Апарату, посада якого належить до посад державної служби категорій «Б» або «В», інформується керівник Апарату.
  2. Про факт надходження повідомлення стосовно працівника уповноваженого підрозділу Суду інформується Голова Суду і керівник Апарату.
  3. Про факт надходження повідомлення стосовно помічника судді, зокрема щодо його участі у вчиненні корупційних кримінальних правопорушень, невжиття заходів щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, порушення обмежень щодо спільної роботи близьких осіб, невиконання вимог щодо недопущення сумісництва та суміщення займаної посади з адвокатською діяльністю, недотримання інших антикорупційних вимог, передбачених Положенням про помічника судді, інформується керівник Апарату.
  4. У разі якщо повідомлення надійшло через Портал або на спеціальну телефонну лінію, інформування керівництва Суду про факт надходження повідомлення здійснюється уповноваженим підрозділом Суду в установленому порядку не пізніше наступного робочого дня з моменту присвоєння унікального ідентифікатора повідомлення.
  5. У разі якщо повідомлення надійшло іншими способами, окрім Порталу або спеціальної телефонної лінії, інформування керівництва Суду про факт надходження повідомлення здійснюється канцелярією шляхом передачі документа керівництву Суду для ознайомлення та вчинення резолюції. За необхідності додаткового інформування керівництва Суду про повідомлення уповноважений підрозділ Суду готує відповідну службову записку.
  6. Повідомлення, отримані в конвертах із написом «Про корупцію», реєструються канцелярією в загальному порядку відповідно до Інструкції.

Після вчинення керівництвом Суду резолюції канцелярія невідкладно передає повідомлення до уповноваженого підрозділу Суду.

  1. У разі виявлення у вхідній кореспонденції (у вкладенні), що надійшла в конверті, пакеті, бандеролі грошових коштів або інших предметів з ознаками неправомірної вигоди чи подарунка, а також пропозиції або обіцянки їх надання, працівник канцелярії невідкладно складає акт у довільній формі й письмово повідомляє свого безпосереднього керівника, який інформує про цей факт службовою запискою керівника Апарату або його першого заступника чи заступників (керівника підрозділу із забезпечення роботи Великої Палати Суду). Після вчинення резолюції виявлені предмети з відповідними документами невідкладно передаються канцелярією до уповноваженого підрозділу Суду.
  2. Для реєстрації внутрішніх документів щодо повідомлень, які надійшли до Суду, уповноважений підрозділ Суду з метою забезпечення умов конфіденційності та анонімності осіб використовує спеціальну картотеку.

 

VІ. Розгляд повідомлень

  1. Повідомлення має бути розглянуте, якщо наведена в ньому інформація містить фактичні дані, що вказують на можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи інших порушень Закону, які можуть бути перевірені.
  2. Повідомлення, яке здійснене способами, що вимагають унесення інформації до Порталу, і містить дані, необхідні для встановленого на Порталі функціоналу (заповнення форми; обрання полів), має бути попередньо розглянуте уповноваженим підрозділом Суду у строк не більше десяти робочих днів із дня внесення цієї інформації до Порталу.

Якщо в такому повідомленні немає даних, необхідних для встановленого на Порталі функціоналу (заповнення форми; обрання полів), що унеможливлює внесення інформації до Порталу, розгляд такого повідомлення здійснює уповноважений підрозділ Суду в порядку, визначеному для розгляду звернень громадян.

За необхідності уповноважений підрозділ Суду може залучати до розгляду такого повідомлення інші структурні підрозділи Апарату. Якщо під час розгляду повідомлення буде встановлено відсутність питань, належних до компетенції уповноваженого підрозділу Суду, але за наявності питань, розгляд яких є компетенцією іншого структурного підрозділу Апарату, таке повідомлення передається до відповідного структурного підрозділу Апарату.

  1. Повідомлення, здійснене через внутрішні або зовнішні канали повідомлення відповідної інформації, має бути попередньо розглянуте уповноваженим підрозділом Суду у строк не більше десяти робочих днів із дня внесення цієї інформації до Порталу.
  2. У разі якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не відповідає вимогам Закону, його подальший розгляд здійснюється в порядку, визначеному для розгляду звернень громадян, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення.
  3. Якщо за результатами попереднього розгляду повідомлення викладена у ньому інформація щодо питань, належних до компетенції уповноваженого підрозділу Суду, не підтвердилась, але мають місце питання, розгляд яких належить до повноважень іншого структурного підрозділу Апарату, такий підрозділ залучається до розгляду повідомлення, або до такого підрозділу передається повідомлення для його розгляду по суті.
  4. Уповноважений підрозділ Суду проводить вивчення, аналіз та оцінку отриманої інформації на предмет відповідності повідомлення вимогам Закону, цьому Порядку та з урахуванням актів (роз’яснень) Національного агентства. При цьому з’ясовується:

1) чи зазначено фактичні дані, зокрема відомості про обставини правопорушення, місце і час його вчинення, особу, яка його вчинила, тощо;

2) чи містять такі дані відомості про порушення встановлених Законом вимог, заборон або обмежень;

3) чи є можливість перевірити повідомлені фактичні дані;

4) до компетенції яких органів (Суду, інших органів судової влади, спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції тощо) належить розгляд повідомлення;

5) чи є підстави для залучення іншого структурного підрозділу Апарату до розгляду повідомлення або для передачі повідомлення до іншого структурного підрозділу Апарату;

6) інші обставини, необхідні для організації правильного і своєчасного розгляду повідомлення.

  1. Під час попереднього розгляду повідомлення встановлюється наявність або відсутність в особи, яка здійснила повідомлення, правових підстав для набуття нею статусу викривача. Із цією метою з’ясовується наявність або відсутність сукупності умов, визначених Законом до викривача, з урахуванням відповідних актів (роз’яснень) Національного агентства, а саме:

1) чи є особа, яка подала повідомлення, саме фізичною особою;

2) чи повідомляються в інформації факти (фактичні дані);

3) чи можуть такі факти (фактичні дані) бути перевірені;

4) чи має особа переконання в достовірності наявної в неї інформації;

5) за яких обставин (умов) особі стала відома інформація, яку вона повідомляє, а саме чи здійснюється таке повідомлення у зв’язку з передбаченими Законом видами діяльності, перелік яких є вичерпним.

У разі відсутності хоча б однієї із зазначених умови особа не може вважатися викривачем, а також не може користуватися передбаченими Законом правами і гарантіями захисту викривача. Такі самі наслідки застосовуються до особи, що повідомляє загальнодоступну інформацію, про яку дізналась із відкритих джерел.

  1. Якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не належить до компетенції Суду, подальший розгляд такого повідомлення припиняється, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення.

Одночасно цій особі надається роз’яснення щодо компетенції органу або юридичної особи, уповноважених на здійснення розгляду чи розслідування фактів, викладених у повідомленні.

  1. У разі якщо наведена в повідомленні інформація стосується працівника уповноваженого підрозділу Суду, порядок розгляду такого повідомлення визначає Голова Суду.

Якщо таке повідомлення надійшло внутрішніми каналами, уповноважений підрозділ Суду не пізніше наступного робочого дня з моменту надходження повідомлення готує відповідну службову записку Голові Суду.

Якщо таке повідомлення надійшло іншими способами, канцелярія в установленому порядку передає його Голові Суду для вчинення резолюції.  

  1. Якщо наведена в повідомленні інформація стосується Голови Суду, таке повідомлення у триденний строк надсилається уповноваженим підрозділом Суду суб’єкту, уповноваженому здійснювати розгляд чи розслідування фактів, викладених у повідомленні, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення.
  2. Якщо під час проведення попереднього розгляду виявляються ознаки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, матеріали передаються уповноваженим підрозділом Суду спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції або до Державного бюро розслідувань.
  3. Якщо за результатами попереднього розгляду повідомлення викладена в ньому інформація щодо порушення встановлених Законом вимог, заборон та обмежень, які не підпадають під корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, але за які особа може нести дисциплінарну відповідальність, підтверджується, уповноважений підрозділ Суду:

1) стосовно державного службовця, який займає в Апараті посаду державної служби категорії «Б» або «В», – інформує про це керівника Апарату з метою вирішення в установленому порядку питання про наявність чи відсутність підстав для порушення дисциплінарного провадження та застосування за його наслідками і за наявності подання дисциплінарної комісії заходів дисциплінарного стягнення до винної особи;

2) стосовно керівника Апарату, його першого заступника – інформує про це Голову Суду, а стосовно заступників керівника Апарату – керівників секретаріатів касаційних судів – голову касаційного суду і керівника Апарату з метою вирішення питання про наявність чи відсутність підстав для спрямування матеріалів попереднього розгляду до Комісії з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя, що діє при Вищій раді правосуддя, яка уповноважена здійснювати стосовно державних службовців категорії «А» дисциплінарне провадження та вносити за його наслідками суб’єкту призначення пропозиції щодо притягнення винної особи до дисциплінарної відповідальності;  

3) стосовно судді – інформує про це Голову Суду з метою вирішення питання щодо спрямування матеріалів попереднього розгляду до Вищої ради правосуддя, яка уповноважена здійснювати відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» стосовно суддів дисциплінарне провадження та застосовувати дисциплінарні стягнення;

4) стосовно помічника судді – інформує про це керівника Апарату з метою вирішення відповідно до Положення про помічника судді питання про застосування до винної особи дисциплінарного стягнення в порядку, передбаченому Кодексом законів про працю України.

  1. Дисциплінарне провадження за повідомленням проводиться в Апараті Суду у строк не більше 30 днів із дня завершення попереднього розгляду. Якщо в зазначений строк перевірити повідомлену інформацію неможливо, строк дисциплінарного провадження може бути продовжено до 45 днів. Повторне продовження цього строку не допускається.
  2. Уповноважений підрозділ Суду витребує інформацію про результати дисциплінарного провадження від дисциплінарної комісії, а також одержує копію відповідного наказу керівництва Суду (в разі видання наказу за наслідками такого провадження) з автоматизованої системи документообігу Суду.
  3. Інформація про стан та результати розгляду повідомлень викривачів уноситься уповноваженим підрозділом Суду до Порталу відповідно до Закону, Порядку ведення Порталу та цього Порядку.
  4. Особі, яка здійснила повідомлення, уповноважений підрозділ Суду надає детальну інформацію про результати попереднього розгляду, а також дисциплінарного провадження (якщо воно проводилося) у триденний строк із дня завершення відповідного розгляду чи провадження.

Якщо розгляд повідомлення проводився стосовно працівника уповноваженого підрозділу Суду, така інформація надається в такий самий строк структурним підрозділом, відповідальним за розгляд цього повідомлення.

  1. За заявою викривача інформація про стан та результати розгляду його повідомлення надається уповноваженим підрозділом Суду не пізніше п’яти днів після отримання такої заяви.
  2. Матеріали розгляду повідомлень, поданих до Суду іншими способами (без використання Порталу або спеціальної телефонної лінії), формуються уповноваженим підрозділом Суду та зберігаються відповідно до Інструкції.

 

VII. Права та гарантії захисту викривача

  1. Викривач користується правами, передбаченими статтею 533 та іншими нормами Закону.
  2. Права викривача виникають із моменту повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону.
  3. Викривач самостійно визначає, які канали використовувати для здійснення повідомлення.
  4. 4. Дотримання умов конфіденційності та анонімності викривача в разі здійснення повідомлення через Портал гарантується Порталом.
  5. Дотримання умов конфіденційності та анонімності викривача в разі використання інших способів здійснення повідомлення, окрім Порталу, гарантується Законом (абзац третій частини другої статті 531, пункти 6, 7 частини другої статті 533) та забезпечується встановленням заборони щодо розкриття інформації про викривача (частина перша статті 535 Закону) й адміністративної відповідальності за незаконне розголошення інформації про викривача (стаття 1728 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
  6. Забороняється розкривати інформацію про особу викривача, його близьких осіб або інші дані, які можуть ідентифікувати особу викривача чи його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду повідомлених фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені факти, крім випадків, установлених законом. Розголошення такої інформації без згоди викривача здійснюється відповідно до частини другої статті 535 Закону.
  7. Захист та гарантії трудових прав викривача, зокрема у зв’язку
    з повідомленням інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону, вчинених іншою особою, забезпечується відповідно до положень, передбачених статтею 534 Закону, статтями 21, 32, 35 Кодексу законів про працю України.
  8. Права та гарантії захисту викривача поширюються на його близьких осіб.
  9. Викривачі та їхні близькі особи перебувають під захистом держави відповідно до положень статті 53 Закону.
  10. Права та гарантії заявників визначаються Законом України «Про звернення громадян».

 

VIII. Повноваження уповноваженого підрозділу Суду

під час розгляду повідомлень та у сфері захисту викривачів

  1. До повноважень уповноваженого підрозділу Суду під час розгляду повідомлень та у сфері захисту викривачів належать:

1) організація роботи внутрішніх каналів повідомлення (через Портал і спеціальну телефонну лінію);

2) отримання з Порталу та внесення до нього інформації, зазначеної в повідомленні;

3) організація розгляду інформації, повідомленої через внутрішні канали;

4) проведення попереднього розгляду повідомлення, здійсненого через внутрішні або зовнішні канали;

5) здійснення перевірки за отриманими повідомленнями;

6) надання інформації викривачу про стан та результати розгляду повідомлення, про набуття статусу викривача;

7) співпраця з викривачами з питань здійснення повідомлення;

8) забезпечення дотримання передбачених законом прав та гарантій захисту викривача у зв’язку зі здійсненням повідомлення;

9) надання суддям і працівникам Апарату або особам, які проходять у Суді службу, навчання чи виконують певну роботу, методичної допомоги та консультацій щодо здійснення повідомлення і захисту викривачів, за необхідності проведення навчань із цих питань.

  1. Уповноважений підрозділ Суду з метою виконання покладених на нього завдань і здійснення своїх повноважень, зокрема в роботі з повідомленнями та у сфері захисту викривачів, має право:

1) мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є Суд, з урахуванням обмежень, установлених законом, робити чи отримувати копії цих документів;

2) витребувати від інших структурних підрозділів Суду документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити їхні копії;

3) здійснювати обробку інформації, у тому числі персональних даних, із дотриманням законодавства про захист персональних даних;

4) викликати та опитувати осіб, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені викривачем (заявником) факти, у тому числі керівництво Суду;

5) отримувати від посадових та службових осіб Суду письмові пояснення про обставини, які можуть свідчити про порушення вимог Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог, обмежень і заборон;

6) звертатися до Національного агентства щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;

7) уносити подання керівнику Апарату Суду про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Апарату, винних у порушенні Закону, а також ініціювати перед Головою Суду унесення такого документа суб’єкту призначення щодо суддів;

8) виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав і свобод.

 

IX. Відповідальність за правопорушення, вчинені стосовно викривача

  1. Незаконне розголошення інформації про викривача, його близьких осіб чи інформації, що може ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, яка стала відома у зв’язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень, тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену частиною другою статті 1728 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
  1. Незаконне звільнення працівника з роботи у зв’язку з повідомленням ним як викривачем про вчинення іншою особою корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи інших порушень Закону тягне за собою кримінальну відповідальність, передбачену статтею 172 Кримінального кодексу України.